کد خبر: 1214752
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دولت جو بایدن اعلام کرد که لایحه مستقل جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را که فقط کمک به اسرائیل را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را نادیده می‌گیرد، وتو خواهد کرد و رئیس مجلس هم در واکنش، این اقدام را «خیانت» توصیف کرد

جوان آنلاین: دولت جو بایدن اعلام کرد که لایحه مستقل جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را که فقط کمک به اسرائیل را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را نادیده می‌گیرد، وتو خواهد کرد و رئیس مجلس هم در واکنش، این اقدام را «خیانت» توصیف کرد. 
درحالی که مقامات صهیونیستی منتظر کمک‌های فوری امریکا هستند، اما این مسئله در تنش میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها گیر افتاده است. مجلس نمایندگان امریکا قرار است بسته‌ای به ارزش ۶/۱۷ میلیارد دلار را تصویب کند که به موجب آن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود و ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده را پر می‌کند، اما هیچ برنامه‌ای برای کمک‌های بیشتر به اوکراین در نظر گرفته نشده است. طبق گزارش رویترز، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ایالات متحده امریکا هر دو مجلس را شدیداً تشویق می‌کند تا این «دسیسه سیاسی» را رد کنند و درعوض هر دو حزب سریعاً روی یک توافقنامه امنیت ملی متمرکز شوند و آن را برای رئیس‌جمهور ارسال کنند. در ادامه این بیانیه آمده است: دولت شدیداً با این دسیسه که هیچ اقدامی برای امنیت مرز‌ها و کمک به اوکراینی‌ها برای دفاع در برابر حمله روسیه ارائه نمی‌دهد، مخالف است. این طرح همچنین نمی‌تواند از امنیت مساجد، کنیسه‌ها و مکان‌های عبادتی و آسیب‌پذیر امریکایی حمایت کند و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی که اکثر آن‌ها زنان و کودکان هستند را نادیده می‌گیرد. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان روز شنبه اعلام کرد که این مجلس لایحه دوحزبی مجلس سنا را رد خواهد کرد و فقط به کمک‌های مربوط به اسرائیل رأی خواهد داد. او همچنین اخیراً در واکنش به تهدیدات وتو رئیس‌جمهور امریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «تهدید وتو رئیس‌جمهور یک اقدام خیانتکارانه است. رئیس‌جمهور بایدن با تهدید وتو کردن کمک‌ها به اسرائیل و نیرو‌های ارتش ما، متحدان را در زمانی که بیشترین نیاز را دارند، رها می‌کند.» مجلس نمایندگان امریکا پیش‌تر در ماه نوامبر بسته کمک نظامی به ارزش ۵/۱۴ میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تصویب کرده بود که مجلس سنا از پذیرش آن خودداری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار